Dr. Kuti Lajos
sebész főorvos, proktológus
Kezdőlap Kezelések Galéria Bemutatkozás Elérhetőség
Végbélrepedés (fissura ani)
Gyakori, hogy az „aranyeres”' panaszokkal szakorvoshoz forduló  páciensekről kiderül, hogy a tüneteket tulajdonképpen más betegség  jelei. A diagnózis ilyenkor leggyakrabban végbélrepedés, melynek  lényege egy a végbélgyűrűben hosszanti irányban húzódó, nehezen,  vagy egyáltalán nem gyógyuló seb. Kialakulásában fontos a kemény  széklet, vagy éppen az ismétlődő hasmenés esetleg a mechanikai  igénybevétel, de fontos tényezője a stressz is. Az erős, állandó szúró  fájdalommal, vérzéssel járó állapot fennmaradásában fontos a  záróizom fokozott tónusa, feszülése.   Emiatt minden egyes székelésnél újból és újból felszakad a seb.  Munkahelyi, magánéleti feszültség megléte szinte minden esetben  megfigyelhető ennél a betegségnél. A repedés hosszas fennállása a  végbél záróizom szűkületéhez, hegesedéséhez, deformálódásához,  tartós károsodásához vezethet. Gyakran találkozunk a páciens életét  megkeserítő, gondolatainak állandóan a  középpontjában álló fissurával is, mely  hosszas, ismételt kezelésre is fennáll.        Rendelésünkön a végbélrepedés és  izomszűkület kombinált kezelésével kitűnő  eredményeket értünk el. A speciális  fejlesztésű gyógyszerek mellett a  gyógytorna és pszichoterápia is fontos  szerepet kapnak.  I. fokú anális fissura (akut végbél repedés)
II. fokú anális fissura (krónikus végbélrepedés, végbélgörcs)